sobota, 28 września 2013

Zdobywanie doświadczenia przez graczy .



Było tak : Zdobywanie doświadczenia. Uważam, że dość interesującą formą tworzenia postaci jest zbieranie aspektów w trakcie przygody. Użyłem świadomie słowa aspekt(FATE) ale oznaczać ono może również zawady i przewagi z Savage World . Sprawa jest dosyć prosta.  Postać atakuje wilczarza,wydaje żeton losu  i deklaruje, że chce podczas ataku zdobyć aspekt, jeżeli wygrywa starcie, może na swojej karcie zapisać aspekt „Pogromca wilczarzy” jednak, jeżeli przegra starcie zapisuje zaproponowany przez MG aspekt „ Obawiam się wilczarza.”. Jaki to ma wpływ na grę? Już tłumaczę. Jeżeli gracz po raz kolejny spotyka wilczarza na swoje drodze i podejmuje lub jest zmuszony do walki. Może wykorzystać aspekt „ Pogromca wilczarzy”, aby za żeton losu dodać +2 do swojego rzutu. Jednak równie dobrze mistrz gry może wykorzystać przeciwko niemu aspekt „ Obawiam się wilczarza” i poświęcić swój żeton, aby utrudnić mu to starcie zmniejszając wartość jego rzutu o -2. Taki aspekt byłby stały i odzwierciedlał doświadczenia postaci. Co nie oznacza, że nie można by było już zmienić negatywnych aspektów? Wystarczy, że postać zdecyduje się tego dokonać podczas ponownej walki z wilczarzem i deklaruje, że chce przezwyciężyć aspekt negatywny wydaje żeton losu i zdaje test z takimi karami jakby mistrz gry wydał swój żeton do wywołania aspektu negatywnego. Jeżeli test się uda aspekt negatywny „ Obawiam się wilczarza.” znika, ale to nie oznacza, że przybywa automatycznie aspekt pozytywny „Pogromca wilczarzy.”, aby go zdobyć postać przy ponownym starciu musi wydać żeton losu i spróbować zdobyć aspekt pozytywny „Pogromca wilczarzy”.

Zmiany znajdziecie w dziale mechanika . Podstawa to uczenie się na błędach i porażkach .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz