Niezależnie, jakiej mechaniki użyjesz, aby zagrać w świecie
WOLRD2020. Proponuję przyjąć jedną zasadę gracze powinni odkrywać swoje postaci
w trakcie gry. Celem stworzonej przeze mnie rzeczywistości jest to, aby ciągle zaskakiwała. W przeciwieństwie do oklepanych systemów, w
których gracze na widok Manticory nie ogarnia trwoga tylko włącza się kalkulator
„a cha ma tyle HP i mogę otrzymać tyle fantów” itp. W moim świecie wiedza o
otaczającym postacie świecie jest mocno reglamentowana i nie ma dwóch takich
samych przeciwników. Każdy jest traktowany indywidualnie i posiada coś, czym ma
zaskoczyć gracza, który mu się przeciwstawia. Ten świat jest pełen momentów
zaskakujących i będących jednocześnie powodem do przeżywania emocji. W końcu na
tym ma polegać RPG, turlanie kostki to tylko zło konieczne, które może od czasu
do czasu przerwać dialog MG z graczami. Dlatego pomyślałem i oczywiście nie twierdzę,
że jest to mój oryginalny pomysł, że gracze powinni kształtować swojego
bohatera w trakcie gry. Jak powinno się to odbywać? Zasada jest prosta w
większości systemów gracze rozdzielają punkty podczas tworzenia postaci. I
statystycznie każdemu wychodzi ”tank, gieroj, co to się kulom nie kłaniał „. Chociaż
WORLD2020 w miejscach poza kopułami jest światem dość brutalnym to jednak musimy
zrozumieć, że postać to nie tylko mięśnie, ale również emocje takie jak strach.
Co to oznacza? Załóżmy, że tak jak w jednym z systemów gracz może utworzyć postać
inwestując w jej cechy pewną ograniczoną liczbę punktów i nagle staje oko w oko
z przeciwnikiem, który wywołuje strach. MG zarządza test strachu i podaje jego
stopień trudności, gracz może teraz ocenić czy inwestuje jakieś punkty
doświadczenia w cechę Odwaga ( lub inną, którą w danym systemie testuje się
strach) widzi, że test jest dość trudny a szanse na jego przezwyciężenie są nikłe.
Decyduje, że wzmocni swoją postać o dodatkową premie wydając PD na umiejętność Odwaga,
to on decyduje ile wyda, ale mimo wszystko musi robić to rozsądnie, aby PD
pozostały również na pozostałe cechy. Powoduje to, że tworzona postać zostanie
w maksymalny sposób dopasowana do środowiska, w którym się porusza i nie będzie
w nim profesji, które się nie przydają. Dzięki temu, każdy gracz dopasuje swoją
postać do warunków i jest szansa, że gracze stworzą postaci, które będą się
między sobą różnić a jednocześnie będą przydatne dla drużyny.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz