piątek, 27 września 2013

Tworzenie postaci.




Niezależnie, jakiej mechaniki użyjesz, aby zagrać w świecie WOLRD2020. Proponuję przyjąć jedną zasadę gracze powinni odkrywać swoje postaci w trakcie gry. Celem stworzonej przeze mnie rzeczywistości jest to, aby ciągle zaskakiwała.  W przeciwieństwie do oklepanych systemów, w których gracze na widok Manticory nie ogarnia trwoga tylko włącza się kalkulator „a cha ma tyle HP i mogę otrzymać tyle fantów” itp. W moim świecie wiedza o otaczającym postacie świecie jest mocno reglamentowana i nie ma dwóch takich samych przeciwników. Każdy jest traktowany indywidualnie i posiada coś, czym ma zaskoczyć gracza, który mu się przeciwstawia. Ten świat jest pełen momentów zaskakujących i będących jednocześnie powodem do przeżywania emocji. W końcu na tym ma polegać RPG, turlanie kostki to tylko zło konieczne, które może od czasu do czasu przerwać dialog MG z graczami. Dlatego pomyślałem i oczywiście nie twierdzę, że jest to mój oryginalny pomysł, że gracze powinni kształtować swojego bohatera w trakcie gry. Jak powinno się to odbywać? Zasada jest prosta w większości systemów gracze rozdzielają punkty podczas tworzenia postaci. I statystycznie każdemu wychodzi ”tank, gieroj, co to się kulom nie kłaniał „. Chociaż WORLD2020 w miejscach poza kopułami jest światem dość brutalnym to jednak musimy zrozumieć, że postać to nie tylko mięśnie, ale również emocje takie jak strach. Co to oznacza? Załóżmy, że tak jak w jednym z systemów gracz może utworzyć postać inwestując w jej cechy pewną ograniczoną liczbę punktów i nagle staje oko w oko z przeciwnikiem, który wywołuje strach. MG zarządza test strachu i podaje jego stopień trudności, gracz może teraz ocenić czy inwestuje jakieś punkty doświadczenia w cechę Odwaga ( lub inną, którą w danym systemie testuje się strach) widzi, że test jest dość trudny a szanse na jego przezwyciężenie są nikłe. Decyduje, że wzmocni swoją postać o dodatkową premie wydając PD na umiejętność Odwaga, to on decyduje ile wyda, ale mimo wszystko musi robić to rozsądnie, aby PD pozostały również na pozostałe cechy. Powoduje to, że tworzona postać zostanie w maksymalny sposób dopasowana do środowiska, w którym się porusza i nie będzie w nim profesji, które się nie przydają. Dzięki temu, każdy gracz dopasuje swoją postać do warunków i jest szansa, że gracze stworzą postaci, które będą się między sobą różnić a jednocześnie będą przydatne dla drużyny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz