Mechanika 2.0 nadciąga wielkimi krokami. Jedynka nie
spełniła oczekiwań i nie dawał zbyt wielkiej możliwości rozwoju postaci. Dlatego
dwójka będzie totalnie inna i uważam, że udało mi się wreszcie ująć zamysł
jednego rzutu, który rozstrzyga o sukcesie i jego skali. W skrócie podstawy
mechaniki są takie. Bohater posiada cechy i oparte na nich umiejętności. Testy oparte
są o K6. Testując umiejętność rzucamy tyloma K6 ile wynosi wysokość cechy, na
której oparta jest umiejętność. Poziomy umiejętności
wyznaczają, jaką minimalną wartość musimy wyrzucić na pojedynczej kostce, aby osiągnąć
na niej sukces. Poziomy trudności wyznaczają
ile sukcesów musimy uzyskać, aby zdać test. Wynik 1 na K6 zawsze oznacza
porażkę, każda porażka zmniejsza skalę sukcesu. Po odjęciu porażek od sukcesów,
zawsze w pierwszej kolejności ściągamy sukcesy z najniższymi wynikami, sprawdzamy
skalę sukcesu, im wynik na kości sukcesu jest niższy tym lepiej.
Więcej informacji prawdopodobnie w sobotę wieczorem, kiedy
to wrzucę skrót mechaniki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz