piątek, 6 grudnia 2013

Mechanika 2.0

Mechanika 2.0 nadciąga wielkimi krokami. Jedynka nie spełniła oczekiwań i nie dawał zbyt wielkiej możliwości rozwoju postaci. Dlatego dwójka będzie totalnie inna i uważam, że udało mi się wreszcie ująć zamysł jednego rzutu, który rozstrzyga o sukcesie i jego skali. W skrócie podstawy mechaniki są takie. Bohater posiada cechy i oparte na nich umiejętności. Testy oparte są o K6. Testując umiejętność rzucamy tyloma K6 ile wynosi wysokość cechy, na której oparta jest umiejętność.  Poziomy umiejętności wyznaczają, jaką minimalną wartość musimy wyrzucić na pojedynczej kostce, aby osiągnąć na niej sukces.  Poziomy trudności wyznaczają ile sukcesów musimy uzyskać, aby zdać test. Wynik 1 na K6 zawsze oznacza porażkę, każda porażka zmniejsza skalę sukcesu. Po odjęciu porażek od sukcesów, zawsze w pierwszej kolejności ściągamy sukcesy z najniższymi wynikami, sprawdzamy skalę sukcesu, im wynik na kości sukcesu jest niższy tym lepiej.

Więcej informacji prawdopodobnie w sobotę wieczorem, kiedy to wrzucę skrót mechaniki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz